mandag den 28. januar 2013

Weekend dessert med steviasukker

I weekenden har vi haft gæster både fredag og lørdag, så heldigvis bestemte vi jo selv hvad menuen skulle stå på i denne omgang, så vi kunne holde den sunde linje weekenden over. Desværre tog jeg ingen billeder af hovedretterne.
Lørdag valgte vi at lave en hjemmelavet kanel is med lun æblekompot på med Dansukker's nye produkt Steviasukker. Jeg synes tit at andre sødemiddel/sukker erstatninger kan have en bismag af kunstig sød og det bryder jeg mig ikke om. Fx Isis chokoladekage (sådan noget shake'n bake) det kan jeg slet ikke. Så hellere "rigtig" tage og et meget mindre stykke. Men Steviasukker fungere rigtig godt og har 50% færre kalorier i end almindeligt sukker. Stevia er et natur produkt og kan også købes i "ren" form i et hvert større supermarked. Jeg kan varmt anbefale denne dessert, virkelig lækker cremet i smagen og det er ikke til at lure at der er sparet på kalorierne hvis man ikke ved det ;) Lidt selvforkælelse skal der til en gang imellem for ikke at gå sur i diæten, men derfor kan man jo lige så godt passe bare en lille smugle på kalorie indtaget så man kan nyde det man har lavet med lidt bedre samvittighed.

Find opskriften her, der er også andre virkelig lækre opskrifter på siden med steviasukker.
((Dette er ikke et sponseret indlæg.))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar