søndag den 6. januar 2013

Søndags Brunch

Idag har jeg sovet længe og spist brunch med min kæreste, dog på en anden måde end vi gjorde hver søndag i december hvor menuen stod på juice, blød kogte æg, grov rundstykker, pålæg, og ofte også tebirkis. Idag har menuen været en anden: og det var super lækkert alligevel!
Denne store lækre potion, som består af 4 æggehvider, kyllinge strimler 3%, hytteost 1,5%, kalkunbacon 6%, svampe, løg, tomater og peberfrugt har kun 202 kcal i sig og hele 32 gram protein! Det er lækkert!
Her er sammensætningen i brunchen i procent.
63% protein, 24% kulhydrat og 12% fedt.

Ja - jeg tæller kalorier, men endnu mere nærringsindhold! Det er rigtigt vigtigt for mig at minimun 25% af mit daglige indtag (ca. 1400 kcal) består af protein, og de fleste dage er det også højere end det. Jeg har forsøgt mig med mange forskellige måder at tabe mig på men det der virker allerbedst for mig er at holde fokus på protein. Før jeg fik kostvejleder der talte jeg kun kalorier- det virkede også i en kort periode men min krop manglede vigtige nærringsstoffer og gik i stå. Der fandt jeg ud af hvor vigtigt det er at få sine proteiner fordelt på hele dagen. Jeg vil tage billeder af aftensmaden jeg får i løbet af ugen, så jeg kan lave en oversigt over hvad jeg blandt andet får at spise i løbet af en dag :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar