mandag den 11. marts 2013

Ny energi til nye mål

Fra idag af er der 11 uger til stratsskudet går til Feminaskvindeløb. Distancen har jeg i hus, (5 km) men vil gerne forbedre min tid (pt. ca. 31 min) samt komme ned på 70 kg eller helst lidt under. Som i har kunne læse har jeg haft nogle demotiverede dage som har betydet at jeg har taget et par kilo på. Jeg mangler nu minium 6 kilo for at være klar til start den 26 maj. 11 ugers hårdt arbejde venter forude men resultaterne vil være til at tage at føle på!

Planen er at jeg skal begynde at intervaltræne mere seriøst, med henblik på at forbedre min muskulatur i benene (=bedre hvileforbrænding) og dermed forbedre min tid på 5 km distancen. Det er også super fedtforbrændende at intervaltræne så det er bare med at komme igang! Dette skal jeg gøre to gange ugenligt. Jeg skal også træne op til at kunne løbe i 45 min. i streg er min plan for at få kilometerne at føle i benene. Derudover skulle foråret snart gerne komme så der ville det være oplagt at prøve at tage noget af løbetræningen udenfor, da der jo trods alt er forskel på at løbe i den virkelige verden og på løbebånd.

Styrketræningen skal jeg beholde sådan som den er nu med 3-4 gange om ugen i større eller mindre grad. Derudover er der kommet en del ændringer i det styrketræningsprogram jeg tidligere har omtalt og det er ganske enkelt for omfattende at skrive ind her på bloggen, så jeg skriver muskelgrupperne på under ugens status som i allerede nok har bemærket den sidste tid. Hvis i har spørgsmål til dette, fx hvilke øvelser eller maskiner jeg bruger til hvad så spørg endelig - jeg skal prøve at svare efter bedste evne :)

Kostplanen er yderligere blevet strammet op og jeg skal nu primært bruge protein shakes til både morgenmad og frokost. Dertil supplere jeg med Herbalife's fibre-urte tabletter og multivitaminer. Spørg også endelig ind til dette - jeg er fornylig blevet autoriseret Herbalife forhander og har selv brugt produkterne siden jeg startede min fit rejse.
Hvis jeg holder denne plan (hvilket jeg gør og SKAL) så glæder jeg mig rigtig meget til at vise jer nye process billeder til maj! Ønsk mig held og lykke!

Hvad er DIN plan for at nå dine mål???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar