mandag den 25. marts 2013

Kinesio tape og årets første udendørs løb.

Jeg kæmper en brav kamp for ikke at lave en dum skade i mine skøre knæ selvom jeg ikke er god til at holde mig i ro. Nu har jeg så prøvet Kinesio tape og det lader endtil nu at fungere ganske udemærket.
Det sidder stadig fint efter jeg tog det på søndag eftermiddag, og skulle kunne sidde i op til tre dage. Man kan godt have det på i bad og det skulle tage smerter, ømhed, bekæmpe inflamation samt støtte det valgte område. De kan købes til alle kropsdele både precut som det jeg har og som hel rulle så at sige. Indtil videre vil jeg anbefale det. Jeg ikke er fan af støttebind, da jeg har fået at vide hos en fys at man gør fx knæet en "bjørnetjeneste", for hvis man bruger det meget så bliver muskulaturen omkring knæet slappere og dermed er man mere disponeret for skader hvis man så ikke har det på. Derfor er det vigtigtere at træne den muskulatur op og lytte til sin krop.
- Dette er ikke et sponseret indlæg.


Idag løb jeg for første gang udendørs. En kort tur på 2,87 km på 19 min med en gennemsnitshastighed på lidt over 7 min. Det synes jeg endelig er en okay tid når jeg tænker på at jeg er ca. 6 min (på nuværende tidspunkt) om at løbe 1 km på løbebånd. Nogle steder løb jeg også på sne så der måtte jeg sætte farten lidt ned for ikke at resikere at ryge på røv og albuer :) Jeg er dog stadig noget utilfreds med mine samlede løbe tider, men jeg må lytte til min krop og ikke mindst mine knæ der volder mig problemer. Interval træningen må også give resultater på et tidspunkt, og efter påske er der færre "forstyrrelser" (læs: familie tamtam med al for god mad) så der bliver det også nemmere at få en så kaldt ren kost og dermed bør vægten også være nedad gående igen istedet for at stå stille.
Jeg har 3 trænings gange inden jeg tager til det svenske land på torsdag for at fejre påsken, og når jeg kommer hjem sent lørdag glæder jeg mig til at starte søndagen med en god test løbetur. Det er min plan for denne uge, jeg holder hovedet højt! Jeg tror ikke jeg får tid til at blogge inden da, så i må alle sammen have en dejlig påske og huske at få passet træningen især i perioder hvor der kan ryge meget lækker mad indenbords :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar