fredag den 1. februar 2013

Protein barer

Mit daglige indtag af protein skal minimum bestå af 25-30%, samtidig med at mit kcal indtag ikke skal blive for højt er jeg nød til at spuulere min kost med protein barer og/eller shakes. Her er en oversigt over de protein barer jeg bruger lige for tiden, og min mening om dem:

XL protein bar fra Maxim, en meget stor bar på hele 82g. Derfor indeholder den også hele 322 kcal som for mit vedkommende er dækkende for et helt måltid og ikke velegnet som snack. Derudover er der 24,7g protein, 35,4g kulhydrater og 8,9g fedt i en enkelt bar. Denne er med Chokolade smag, og har lidt en eftersmag af peanutbutter efter min mening.

Recovery bar også fra Maxim, er også en ret stor bar på 55g. Den indeholder 224 kcal, som jeg bruger hvis min frokost har været lige lille nok og jeg mangler energi. Den indeholder 15,5g protein, 23,9g kulhydrater og 7,3g fedt i en bar. Denne smager af karamel og hasselnød, konsistensen er lækker blød og ikke en kunstig smag.

Free Lækkerbar fra Isis, fås i næsten alle supermarkeder. Min favorit bar, for den minder om en muslibar med chokolade smag og har et godt nærringsindhold. 124 kcal, 13g protein, 7g kulhydrater og 4,4g fedt! En bar er kun på 35g så den er perfekt som snack eller mellemmåltid uden at man får alt for mange kcal og samtidig har et lavt indhold af kulhydrater som jeg også synes er værd at kigge efter.

Herbalife's proteinbar med peanut/chokolade er også på 35g. Den indeholder 140 kcal, 10g protein, 15,8g kulhydrater og 4,2g fedt. Det er min anden favorit da nærringsindholdet også er helt iorden ligesom den fra Isis. Smager er lækker og kan lidt sammenlignes med noget i stil med snickers, lidt cremet i konsistensen. Den er også perfekt som mellemmåltid og snack.
Jeg har altid en protein bar i min taske, af den ene eller anden slags, de er gode at have med hvis man har glemt madpakken eller er ved at gå helt kold efter træning og der er mere end 1½ time til næste hovedmåltid.

- Dette er ikke et sponseret indlæg, og inderholder helt og holdent min egen mening.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar