søndag den 3. februar 2013

Status uge 5

Træningsoversigt

Mandag: 25 min. interval løbetræning. 5 gå, 7 løb, 2 gå, 6 løb 5 gå. = 3,27 km.
Styrketræning: Skulder, ryg og arme - fri håndvægte. + ben.
11 min. roning - 2 km.

Tirsdag: "hviledag" dobbelvagt på arbejdet....

Onsdag: 16 min. roning - 3 km.
Kettelcross (blanding af crossfit med kettelbels og et twist af militærtræning) 25 min.

Torsdag: Hviledag.

Fredag: 40 min. spinning.
Styrketræning: Ben og mave program.

Lørdag: 25 min. interval løbetræning, 5 gå, 10 løb, 2 gå, 3 løb, 5 gå. = 3,13 km.
Styrketræning: Skulder, arme og ryg + mave.

Søndag: 25 min, stairmaster - 77 floors.
1 km løb 6,18 min.
Styrketræning ben og mave.

Sikke en uge!! Med hele 44 timers arbejde har det virkelig været en udfordring at holde kostplanen. Det har heller ikke lykkes helt, da der har været dage hvor jeg har fået lidt i under kanten og andre hvor jeg ikke har kunne stå for fristelsen som i form af kage fx. Øv altså - hvorfor? jeg forstyder jo bagefter alligevel selvom det smager forbandet godt. Min motivation har været vaklende i denne uge, og det tror jeg helt sikkert skyldes at jeg har arbejdet så meget i skiftende vagter, dårligt nok set min kæreste (udover når jeg gik i braderne af træthed efter endt vagt) og samtidig skulle  forsøge at passe min træning - det synes jeg dog er godt udemærket når jeg tænker på hvor lidt jeg har været hjemme. Jeg døjer også stadig med knæ smerter, og det påvirker helt sikkert også min motivation. Måske er jeg bare ikke lavet til løb...
Men sådan skal det ikke være, jeg SKAL klare det og jeg VIL komme igennem det løb til maj. Allerede nu ved jeg også at det bliver en udfordring at passe kosten i næste uge da vi skal i sommerhus fra torsdag aften af. På en måde stresser det mig lidt. Men så må jeg bare få trænet dagene op til (selvom dagene og aftenerne selvfølgelig allerede er booket -suk), spise rigtigt og huske at pakke fornuften + løbesko med i weekendtasken. Man skal huske at leve, og der er stadig 3 måneder til startskudet går. Jeg SKAL ikke kunne løbe hele distancen i et træk nu, selvom jeg helst ville kunne gøre det nu og her. Men det er en process, noget jeg skal arbejde hen imod og det skal jeg huske mig selv på. Vil for alt i verden ikke ende med at blive "rigtig" skadet!
Jeg venter iøvrigt på en stor pakke fra Bodystore, som forhåbenlig giver et kick til min motivation i den rigtige retning selvom kosten nok først bliver rigtig god igen mandag d. 11 og frem ad, men derfor må jeg give den lidt extra gas med træningen, få styr på teknikken og arbejde lidt tungere og hårdere i fitness centeret indtil der er plads til at få rigtig styr på kosten igen! Det skal ikke stoppe min ellers positive udvikling og må bare indse at ingen har lovet det bliver nemt og at jeg ikke kan planlægge alt :)

2 kommentarer:

  1. Hvad er det for et løb du vil deltage i? Og hvor langt er løbet? Har ikke læst med fra begyndelsen, så beklager hvis jeg burde vide det :)

    SvarSlet
  2. femina kvindeløb 5 km i københavn :) dejligt du læser med!

    SvarSlet